6/09/2009

人生就像質數


<喔..Daniel你實在是太卡哇依啦.... XD>
.
.
.
.
.
"Prime numbers are what is left when you have taken all the patterns away. I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them. "
.
最近在看的這本書-the curious incident of the dog in the night-time by Mark Haddon. 這是書裡15歲男孩(男主角)Christopher 的自言自語.
覺得他講人生講的真是貼切啊....
.
"數學裡的質數就是當你把所有的模式都拿掉之後,剩下的就是質數.
我認為質數就像是人生.
他們非常的有邏輯, 可是你永遠摸不透規則,
即使你花盡你所有的時間去想..."
.
彷彿這句話是說給我聽的...
.
討厭, 人家明明就是不想想太多, 本來想靠純娛樂的小說來讓我脫離現實, 幹麻沒事寫那摸深啊...
看來得去找純情色小說算了, 應該就不會讓我想太多人生大道理, 生命的意義之類的了吧...
>O<

沒有留言:

張貼留言

我要留言